Prowadzący
prof. Łukasz Korolkiewicz
- 1. Paweł Bielecki, „Martwa natura z futrem”, technika: Akryl na płótnie, format: 100x70 cm.
- 2. Paweł Bielecki, „Martwa natura w kufrze”, technika: Akryl na płótnie, format: 100x50 cm.
- Zuzanna Gocławska, "Nie zwariować", akryl na płótnie, 100x70
- Zuzanna Gocławska, "dzień mamy", akryl na płótnie, 100x70
- Zuzanna Gocławska, "szafa Hanki", akryl na płótnie, 100x70
- Zuzanna Gocławska, "Interpretacja martwej natury", akryl na płótnie, 50x70
- Magdalena Pełka, Martwa z kieliszkiem. Farby akrylowe na płótnie, 70x90 cm
- Magdalena Pełka
- “Upadek”, Mateusz Dzieciuch. Węgiel na kartonie, 100 x 70 cm. Praca powstała w ramach serii “Dziennik z kwarantanny”. Jest to upamiętnienie ulotnej chwili życia codziennego w moim domu. Z biegiem czasu praca ta stała się dla mnie symbolem wspomnień po przyjacielu i członku rodziny, którego nie ma już wśród nasi.
- “Martwa natura z twarzą”, Mateusz Dzieciuch. Farby akrylowe na płótnie, 100 x 70 cm. W pracy tej chciałem zbudować poczucie niepewności w odbiorcy. W obserwowanej przeze mnie z pozoru normalnej martwej naturze znajdowała się gipsowa twarz. Twarz potraktowałem jako obiekt obcy, który dzięki użyciu ręczników papierowych oraz grubej warstwy farby sprawia wrażenie jakoby wychodziła z obrazu. Aura ją otaczająca uzyskana poprzez wykorzystanie brudnych barw dodatkowo wzmacnia poczucie niepokoju.
- “Szczęki”, Mateusz Dzieciuch. Węgiel na kartonie, 70 x 100 cm. Praca powstała w ramach serii “Dziennik z kwarantanny”. Uwiecznienie momentu za pomocą węgla sprawia, że otwarte szczęki śpiącego psa dają groteskowy i zarazem nieokreślony efekt.
- Martwa natura z czaszką”, Mateusz Dzieciuch. Farby akrylowe na płótnie, 70 x 50 cm W pracy tej chciałem odwrócić relację pomiędzy miękkim materiałem oraz twardą formą czaszki. Materiał zdecydowałem się zgeometryzować w celu nadania agresywności i twardości formie. Czaszkę z drugiej strony potraktowałem miękko i łagodnie.
- Aleksandra Ostrowska
- Aleksandra Ostrowska
Program:
W programie pracowni realizowane są ćwiczenia malarskie i studia rysunkowe. Zadania te umożliwiają swobodną interpretację przedstawionego problemu. Istnieje znaczna dowolność wyboru sposobu "odpowiedzi" malarskiej na zadany temat powiązana z obserwacją zaaranżowanego wycinka rzeczywistości. Każde zadanie dotyczy określonych zagadnień konstrukcji malarskiej. Są też zadania tematem wykraczające poza problemy czysto malarskie lecz na nie oddziaływujące. Przykłady tego typu zadań: „Przestrzeń snu”, „Kontemplacja i destrukcja”, „Obraz i jego opis”, „Motyw własnego cienia”, „Malarstwo i fotografia”. Rysunkowe studia z modela kształcą umiejętność obserwacji i precyzji manualnej, kompozycji oraz indywidualnej interpretacji postaci ludzkiej w przestrzeni. Żaden rodzaj inwencji studentów nie jest wykluczony.
Pracownia do wyboru dla studentów II i III roku studiów I stopnia specjalizacji Projektowanie Produktu i Komunikacji Wizualnej
Zajęcia odbywają się w środy (malarstwo, godz. 9.00-13.00) i w piątki (rysunek, 14.00-18.00)