Projektowanie produktu, przestrzeni, przekazu

 
Projektowanie produktu, przestrzeni, przekazu

Studia I stopnia
Czas trwania: 7 semestrów
Tryb studiów: dzienne
Język: polski

PROGRAM

Program pozwala na rozwijanie zarówno wrażliwości i wyobraźni artystycznej, jak i umiejętności technicznych, nie zaniedbując przy tym rozwoju intelektualnego osób studiujących. W toku studiów poznają historię sztuki i designu oraz filozofię i mają możliwość udziału w wykładach i konwersatoriach. Uczymy przede wszystkim konkretnego sposobu myślenia i działania: otwartości na wyzwania, ciekawości, szerokiego spojrzenia na otaczający świat, umiejętności stałego uczenia się i kwestionowania zastanej rzeczywistości. Wierzymy w to, że współcześnie projektantki i projektanci muszą umieć stale się rozwijać, wraz ze zmieniają- cym się dynamicznie otoczeniem społecznym, gospodarczym, technologicznym. Muszą też znać narzędzia, dzięki którym mogą poznawać potrzeby użytkowników. Zależy nam na tym, aby wrażliwość na potrzeby ludzi, troska o biosferę i odwaga w zmienianiu świata na lepsze stały się dla naszych absolwentek i absolwentów drogowskazami w życiu zawodowym. — dr hab Magda Kochanowska, prof. Uczelni, prodziekana ds. kształcenia
 
Osoby, które wybierają ten program, przez pierwsze dwa lata opanowują podstawowe umiejętności, jakich potrzebują projektantki i projektanci w codziennej pracy. Uczą się kształtowania formy i funkcji, wykonywania makiet i prototypów obiektów, opanowują wiedzę dotyczącą technologii i konstrukcji, a także podstawy komunikacji wizualnej. Studentki i studenci na kolejnych etapach wykorzystują i rozwijają wszystkie wcześniej zdobyte umiejętności, realizując zadania w pracowniach projektowych prowadzonych przez kadrę dydaktyczną, w skład której wchodzą osoby aktywne w polu projekto- wym. Na Wydziale Wzornictwa działa kilkanaście pracowni, z których każda ma swoją specyfikę,
są to m.in. pracownie projektowania produktu,środków transportu, opakowań, typografii, ceramiki, eksperymentalna pracownia drewna, a także designu społecznego, krytycznego, czy projektowania przestrzeni publicznych.